Zoeken in deze blog

zondag 20 februari 2011

het startartikel : mijn motivering

Het eerste artikel dat ik las over homoseksuele ouders en kinderen, ging over een Belgisch homokoppel en hun draagmoederschap in Oekraïne.
Ik heb dit onderwerp gekozen omdat het iets is waar ik zelf veel bewondering voor heb en omdat dit in onze maatschappij heel actueel is. De dag nadat ik mijn onderwerp gekozen had stond dit artikel in de krant, ik vond dat dit verhaal een heel goede basis was om mijn blog te verrijken zowel op religieus als op levensbeschouwelijk vlak en op vlak van onderwijs. Momenteel is homoseksualiteit zoals ik reeds vermelde een zeer actueel en actief onderwerp in onze maatschappij en is het is zeker iets waar ik later als kleuteronderwijzeres in contact mee zal komen. Volgens de Belgische wet hebben homoseksuele koppels op dit moment dezelfde rechten als hetero's en toch wordt er op sommige vlakken nog steeds onderscheid gemaakt. Zelf merk je ook dat men met homoseksualiteit steeds meer naar buiten komt en ik vind dat zij net zoals hetero's volledig dezelfde rechten moeten krijgen en als evenwaardig moeten beschouwd worden. Daarnaast zou ik aan de hand van dit onderwerp ook eens een kijkje willen nemen hoe andere culturen/ landen hier tegenover staan! Reageren zij op dezelfde manier of vinden ze dit onaanvaardbaar? 

Bron :  Het Nieuwsblad (red), Misschien kunnen we Samuel volgende week omhelzen, internet, (http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=G1336IUT2 )

Geen opmerkingen:

Een reactie posten